Który zabieg wybrać dla siebie? O salonach kosmetycznych

Dodane: 27-12-2016 12:03
Który zabieg wybrać dla siebie? O salonach kosmetycznych salon kosmetyczny radom

Co mogą nam zaoferować gabinety kosmetyczne?

Niewątpliwie rosnąca popularność gabinetów kosmetycznych jest związana z tym, że obecnie oferta wielu salonów piękności przerasta oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. W ostatnim czasie kosmetologia bardzo się rozwinęła i pojawiło się wiele nowych sposobów, które pozwalają na jeszcze bardziej skuteczne dbanie o skórę. Niewątpliwie jest to olbrzymia zachęta nawet dla osób, które nie były jak dotąd przekonane do korzystania z usług kosmetyczki. Oferta gabinetów kosmetycznych jest bardzo obszerna także ze względu na to, że salony spa odwiedzają ludzie w każdym wieku i obojga płci. Potrzebne jest więc zróżnicowanie zabiegów i dopasowanie ich do potrzeb klientów. Nic więc dziwnego, że możemy dziś wybierać spośród mnóstwa zabiegów kosmetycznych.


Manicure i pedicure

Kobiety coraz chętniej wybierają kosmetyczne zabiegi związane z pielęgnacją stóp i dłoni. Dzięki temu można cieszyć się pięknymi dłońmi i stopami przez długi czas, ponieważ takie zabiegi, jak manicure hybrydowy są naprawdę bardzo skuteczne. Za pomocą specjalnych urządzeń płytka paznokcia jest utwardzana, co wpływa na to, że efekt jest naprawdę zachwycający. Oprócz tego, że możemy zadbać o wiele bardziej długotrwały manicure i pedicure, w salonach kosmetycznych zatrudnione są najczęściej prawdziwe artystki, które na paznokciach potrafią wyczarować bardzo misterne wzory. To sprawia, że po wizycie w salonie kosmetycznym dłonie wyglądają naprawdę pięknie. Nic dziwnego, że coraz więcej kobiet decyduje się na takie zabiegi.


Wiesz skąd pochodzi szampon?

Słowo "shampoo" pochodzi od nazwy tradycyjnego perskiego i hinduskiego masażu włosów z użyciem wyciągów z ziół, a do Europy trafiło dzięki żeglarzom.

Jeszcze na przełomie XIX i XX wieku do mycia głowy wykorzystywano szare mydło, które z uwagi na zasadowy odczyn miało niekorzystny wpływ na włosy - stawały się matowe i trudne do rozczesania. Aby temu zapobiec, stosowano dodatkowo środki o odczynie kwaśnym, np. ocet.

W 1903 r. Hans Schwarzkopf wprowadził na rynek pierwszy szampon w proszku rozpuszczalnym w wodzie, który dzięki niskiej cenie (20 fenigów za saszetkę) szybko zyskał popularność. W 1908 r. asortyment Szwarzkopfa obejmował już szereg szamponów na bazie jajek, dziegciu i rumianku. Od 1909 r. szampony w proszku produkowano w USA - puszka produktu Canthrox kosztowała 50 centów i wystarczała na 15 myć. Według producenta szampon miał zapobiegać łupieżowi, wypadaniu włosów oraz siwieniu.

W 1927 roku, już po śmierci Swarzkopfa, jego firma wprowadziła na rynek pierwszy szampon w płynie, który natychmiast stał się rynkowym przebojem. W kolejnym roku firma opatentowała pierwszą odżywkę do włosów o nazwie Szwarzkopf Haarglanz.

Na lata 40. XX w. przypadł dalszy rozwój rynku szamponów. W USA pojawił się Lustre-Creme - do jego reklamy producent zatrudnił m. in. Marilyn Monroe i Elizabeth Taylor. Slogan reklamowy brzmiał: "cztery na pięć gwiazd Hollywoodu używa Lustre-Creme". Tymczasem w 1949 r. w sprzedaży pojawił się Schauma Swarzkopf, a jego nazwa (niem. Schaum - piana) stała się w RFN synonimem szamponu.

Pierwszy polski szampon w płynie został wyprodukowany w latach 60. XX wieku - nosił nazwę Finezja, a jego producentem była firma Miraculum z Krakowa. Następnie na rynku pojawił się znany do dziś szampon dla dzieci Bambino. 1


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szampon